Žáci 2.A se dnes účastní besedy v písecké knihovně, jejímž tématem je vrstevnické učení. Tento typ výuky je uplatňován na Smíchovské střední průmyslové škole a gymnáziu v Praze, jejíž ředitel Radko Sáblík se svými 3 studenty přijeli do Písku projekt představit. Vrstevnické učení je výhodné jak pro toho, kdo učí, tak pro toho, kdo je vyučován. Důležitá je aktivita studentů a jejich absolutní samostatnost.
Poslechli jsme si zkušenosti studentů pražské školy, které můžeme uplatnit v rámci vlastních workshopů, které připravujeme pro žáky ZŠ na téma „Finanční gramotnost“. Systém praktického propojení výuky a praxe, o kterém se také hovoří na dnešní besedě, je nám ale dobře znám, protože na naší škole již dlouhodobě fungují fiktivní firmy, do kterých jsou letos žáci 2. ročníků zapojeni v hojném počtu, a na práci ve svých reálných firmách budou dále pokračovat ve 3. ročníku. Tedy nejen Smíchovská SPŠ a gymnázium Praha, ale i naše OA Písek má opravdu dostatek aktivních a samostatných studentů, na které jsme velmi pyšní…👍
Vrstevnické učení = příklad dobré praxe
